tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Ξαναρχίζουν τα έργα – Ακριβαίνουν τα διόδια

Το απόγευμα της Παρασκευής κατατέθηκαν στο Κοινοβούλιο οι επικαιροποιημένες συμβάσεις για τους μεγάλους οδικούς άξονες.

Το απόγευμα της Παρασκευής κατατέθηκαν στο Κοινοβούλιο οι επικαιροποιημένες συμβάσεις για τους μεγάλους οδικούς άξονες.

 

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το θέμα της επανεκκίνησης των εργασιών σε όλα τα εργοτάξια, μπαίνει πλέον στην τελική ευθεία. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να συζητηθούν στη Βουλή και τη μεθεπόμενη να κυρωθούν. Ημερομηνία ορόσημο είναι η 9η Δεκεμβρίου, καθώς έως τότε πρέπει να έχει ολοκληρωθεί όλη διαδικασία, προκειμένου να μην υπάρξει πρόβλημα στην εκταμίευση των κοινοτικών κονδυλίων που είναι προγραμματισμένη για το τέλος του χρόνου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν και να αναπτυχθούν πλήρως μετά τις γιορτές, ενώ τα έργα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2015, το αργότερο αρχές του 2016.

 

Μαζί όμως με την επανεκκίνηση των έργων έρχεται και η αναπροσαρμογή των τιμών των διοδίων. Σύμφωνα με τις συμβάσεις προβλέπονται “τσουχτερές” αυξήσεις που σε κάποια σημεία του οδικού δικτύου της χώρας, μπορεί να φτάσουν και το 60%, όπως για παράδειγμα στα διόδια Αφιδνών. Σε κάποια άλλα διόδια προβλέπεται σχετική μείωση, σε ορισμένα σημεία των αυτοκινητοδρόμων θα μπουν νέα διόδια-κυρίως πλευρικά, ενώ για τους συχνούς χρήστες προβλέπονται μεγάλες εκπτώσεις που σε ορισμένα διόδια μπορεί να φτάσουν και στο 80% του κόστους διέλευσης.

 

Πάντως ο Μιχάλης Χρυσοχοίδης, εμφανώς ικανοποιημένος, ανακοίνωσε το πρωί της Παρασκευής την κατάθεση στη Βουλή των επικαιροποιημένων συμβάσεων. Όπως τόνισε στις επίσημες δηλώσεις του:

«Σήμερα, οι συμβάσεις για την επανεκκίνηση των έργων αποπεράτωσης των μεγάλων οδικών αξόνων κατατίθενται  στη Βουλή. Στο τέλος του 2015, η χώρα θα έχει τους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους  που μας χρειάζονται και μας αξίζουν.

Είναι σταθερή και επίμονη απόφαση της Κυβέρνησης, να εξασφαλισθούν οι προϋποθέσεις , ώστε η Ελλάδα να γίνει ο βασικός άξονας των μεταφορών μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Η δημιουργία  των οδικών υποδομών προς την κατεύθυνση αυτή, είναι η πρώτη δράση αυτή τη στιγμή στη χώρα. Θα ακολουθήσουν  το σιδηροδρομικό δίκτυο και οι εμπορευματικοί σταθμοί.

Ξεκινούν τα έργα σημαίνει, ξεκινάει η Ελλάδα για την ανάπτυξη. Η επίδραση στο ΑΕΠ θα είναι 1,2% στην τριετία έως το 2015. Πάνω από 20.000 θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στα εργοτάξια το επόμενο οκτάμηνο και στη συνέχεια   περιμένουμε αλυσιδωτά πολύ θετικές συνέπειες στις τοπικές οικονομίες.

Οι βαριές θυσίες των Ελλήνων πολιτών αρχίζουν να φέρνουν αποτέλεσμα. Η διεθνής κοινότητα εμπιστεύεται πλέον τη χώρα και το μέλλον της.  Επενδύονται στην Ελλάδα από διεθνείς και ελληνικές τράπεζες, περισσότερα από 1,6 δις ευρώ και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων 650 εκ. ευρώ για το δρόμο Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, τον ΠΑΘΕ.

Σκεφθείτε πόσο δρόμο έχει διανύσει η χώρα, ένα  μόνο χρόνο πριν, από το 2012 δηλαδή, όταν οι ίδιοι παράγοντες, που σήμερα διαμορφώνουν αυτή τη νέα πραγματικότητα, αρνούνταν τις επενδύσεις. Έλεγαν, πως δεν μπορούσαν να επενδύσουν και να χρηματοδοτήσουν την Ελλάδα.

Το κόστος πραγματοποίησης των έργων είναι μεγάλο. Κανείς δεν μας χαρίστηκε. Οι διαπραγματεύσεις ήταν δύσκολες και το δημόσιο δεν είχε άλλη, συμφερότερη  εναλλακτική για να πραγματοποιηθούν.

Πετύχαμε κάτι που στην αρχή, το 2011, τότε που άρχισαν οι διαπραγματεύσεις, φαινόταν αδιανόητο στις διαπραγματεύσεις με  τις κατασκευαστικές , τους παραχωρησιούχους,  τις τράπεζες, την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όλα αυτά τότε  φαίνονταν  ακατόρθωτα. Να καταλήξουμε δηλαδή σε συμφωνία  ενός πραγματικά πολύπλοκου έργου. Σήμερα, που βρισκόμαστε εδώ, δεν θριαμβολογούμε, που έκλεισε όλη αυτή η υπόθεση. Δουλεύουμε. Κάναμε μια καλή αρχή. Επειδή δουλέψαμε οργανωμένα, με σχέδιο, με σύστημα και με στόχους.

Ο Πρωθυπουργός με την επιλογή του εθνικού διαπραγματευτή, οι διατελέσαντες  συνάδελφοί μου υπουργοί Υποδομών, όλοι εργάσθηκαν χωρίς ασυνέχειες και κυρίως συνεργάστηκαν με όλους τους εμπλεκόμενους. Κι αυτό ας το κρατήσουμε,  ότι μαζί,  η Ελλάδα μπορεί.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, τόσο η Επιτροπή, όσο και οι αρμόδιες διευθύνσεις συνέδραμαν αποφασιστικά, λειτούργησαν σαν εταίροι. Πάντα στο πλαίσιο του κοινοτικού δικαίου των κανονισμών,  αλλά και με αποφασιστική πολιτική βούληση και  διάθεση να βοηθήσουν στην επίλυση των σύνθετων χρηματοοικονομικών και νομικών προβλημάτων.

Οι διευθύνσεις του Υπουργείου Υποδομών, οι δημόσιοι υπάλληλοι, που τόσο συστηματικά δυσφημούνται τελευταία, παρέμειναν όλα αυτά τα χρόνια   πραγματικοί στυλοβάτες, εκείνοι που έζησαν, παρακολούθησαν και χειρίστηκαν όλη αυτή την «περιπέτεια»  των τελευταίων χρόνων στα έργα.

Στην Βουλή θα συζητηθούν αναλυτικά όλες οι πλευρές των διαπραγματεύσεων, οι ωφέλειες για την χώρα και τους πολίτες. Η διαφάνεια,  η πλήρης ενημέρωση των κομμάτων, των θεσμών ήταν και θα παραμείνουν οι απαράβατες συνθήκες για την συμφωνία, αλλά και στη συνέχεια για την υλοποίηση των έργων. Γνωρίζετε εξάλλου, πως με απόφαση μου οι συμβάσεις κατατίθενται σε όλους τους εγχώριους και Ευρωπαϊκούς θεσμούς, προληπτικούς και κατασταλτικούς, ελέγχου διαφάνειας και διακίνησης του «μαύρου χρήματος».

 Ήδη, το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει δώσει τη σύμφωνη γνώμη του για την κατάθεση των συμβάσεων στη Βουλή».