tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Ν. Κογιουμτσής στη ValueNews.gr: To μέγεθος της ακρίβειας φάνηκε τις ημέρες του Πάσχα

Το μέγεθος της ακρίβειας φάνηκε ακόμη και στις ημέρες του Πάσχα.

Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Νίκο Κογιουμτσή ψαλίδισμα του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών εισέπραξαν οι ταμειακές μηχανές του εμπορικού κόσμου κατά την πασχαλινή περίοδο.

Ειδικότερα στις μη τουριστικές περιοχές η αγοραστική κίνηση φαίνεται να κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς.

Σε συνέντευξη του στη ValueNews.gr και τη δημοσιογράφο Γεωργία Ζιαγάκη ο κ. Κογιουμτσής, αναφέρθηκε στην τουριστική σεζόν υπογραμμίζοντας πως θα αποφέρει τις τονωτικές ενέσεις ρευστότητας που χρειάζεται η αγορά.

Σημείωσε δε πως μέχρι στιγμής διαπιστώνεται μείωση της κατα κεφαλήν δαπάνης των τουριστών.

Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Κογιουμτσή στόχος του εμπορικού και επιχειρηματικού κόσμου είναι να καλυφθεί το έλλειμμα στους τζίρους από την αρχή του χρόνου μέσα στην εκπτωτική περίοδο.

Ειδικότερα:

Σε δυο ταχύτητες καταναλωτικής δυναμικής “έτρεξε” το Πάσχα

« Κατά την πασχαλινή εορταστική περίοδο παραδοσιακά γίνεται ένας σημαντικός τζίρος, ειδικότερα για ορισμένα είδη που έχουν και την τιμητική τους. Φέτος, κάνοντας ουσιαστικά τον απολογισμό για όλη την Ελλάδα φαίνεται πως είχαμε δυο ταχύτητες καταναλωτικής δυναμικής. Η πρώτη ταχύτητα μας λέει πως όσες περιοχές ήταν εντός τουριστικών ζωνών, θεωρούμε πως ο τζίρος σε σχέση με πέρσι είναι στα ίδια επίπεδα, ενώ σε κάποιες επιχειρήσεις ήταν λίγο καλύτερα. Όσον αφορά τις άλλες περιοχές τα πράγματα ήταν δυσκολότερα, μάλλον υποτονικό θα χαρακτηρίζαμε τον τζίρο, καθώς φαίνεται πως ανάμεναν περισσότερους Έλληνες καταναλωτές. Αξίζει να αναφέρουμε πως δυστυχώς για τους Έλληνες καταναλωτές δεν τους περισσεύουν να ξοδέψουν για τέτοια είδη ή εάν ξοδέψουν θα το κάνουν σε χαμηλές αξίες και για τα απολύτως απαραίτητα. Αυτό ουσιαστικά εισπράξαμε και στις ταμειακές μηχανές, δηλαδή ψαλίδισμα του διαθέσιμου εισοδήματος ενός νοικοκυριού.

Παρότι υπήρξαν αυξήσεις, ειδικότερα στο κόστος των μεταφορικών, μετά από τις τελευταίες εξελίξεις που είχαμε στη Διώρυγα του Σουέζ, ο εμπορικός κόσμος προσπάθησε να απορροφήσει τον αυξημένο πληθωρισμό, λόγω της ανταγωνιστικότητας. Διότι για να μπορέσεις να προσελκύσεις κόσμο στα καταστήματα πρέπει να έχεις ανταγωνιστικές τιμές και φυσικά σχέση ποιότητας-τιμής στο καλύτερο δυνατό επίπεδο ».

Τουλάχιστον το 60% των πολιτών θεωρεί πως δεν επαρκούν τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης

« Τα μέτρα της κυβέρνησης εν μέρει αποδίδουν. Ειδικότερα, από τις έρευνες που κάναμε ως Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών φαίνεται πως οι πολίτες τα αποδέχονται αλλά σε ένα μεγάλο ποσοστό 60% ότι δεν επαρκούν, κάτι που το βλέπουμε και εμείς. Αυτό που προτείναμε και εξακολουθούμε να λέμε είναι να μειωθεί το ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης από το 13% στο 6%, αλλά και στα καύσιμα, καθώς βλέπουμε πως οι τιμές άρχισαν ξανά να “τσιμπάνε” προς τα πάνω, τα οποία αφαιρούν το διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα. Η Eurostat μας κατέταξε 2ους από το τέλος στην Ευρώπη και στην τελευταία θέση στην Ευρωπαϊκή ένωση, σε ό,τι αφορά την αγοραστική δύναμη των πολιτών ».

Όλες οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου στην τουριστική περίοδο

« Υπάρχει μια προσδοκία και μια αισιοδοξία εκ μέρους ουσιαστικά της τουριστικής περιόδου. Φαίνεται να έχουμε ένα 12-15% αύξηση στις τουριστικές ροές, ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις αφίξεις που δεχόμαστε από το αεροδρόμιο του Ελ. Βενιζέλου. Αυτό όμως που εισπράττουμε είναι ότι έχουμε μείωση της κατα κεφαλήν δαπάνης των τουριστών. Ψωνίζουν δηλαδή αλλά μικρότερης αξίας αντικείμενα. Περιμένουμε μήπως έρθουν αυτό που λέμε τα γερά πορτοφόλια. Αμερικανοί, Καναδοί, Αυστραλοί, οι οποίοι έχουν ουσιαστικά τη δυνατότητα κατανάλωσης και αύξηση της κατα κεφαλήν δαπάνης.

Όλοι όσοι έρχονται και οι Τούρκοι τουρίστες αλλά και από τη Βόρεια Ελλάδα βοηθούν στις κατανάλωση. Μάλιστα θεωρούμε πως θα ξεπεράσουμε φέτος τα 10 εκατ. επισκεπτών που ήταν πέρσι (Αθήνα). Αντί βέβαια αυτό να αντικατοπτρίζεται και σε έσοδα από τους επισκέπτες μας στο εμπορικό κομμάτι. Διότι σίγουρα θα ξοδέψουν σε καταλύματα και σε μαγαζιά της εστίασης, αλλά στους άλλους κλάδους ίσως να είναι πιο δύσκολα τα πράγματα.

Οι θερινές εκπτώσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου και καθώς τα πράγματα δεν πήγαν όσο αισιόδοξα προσδοκούσαμε από την αρχή της χρονιάς, στο εμπορικό τουλάχιστον κομμάτι. Νομίζω πως θα έχουμε γενναίες εκπτώσεις και υπάρχει προσδοκία ουσιαστικά να καλυφθεί αυτό το έλλειμμά από την αρχή του χρόνου μέσα στην εκπτωτική περίοδο ».

Δείτε όλη τη συνέντευξη εδώ:

Πηγή: www.valuenews.gr